WELKOM. Aranka en Febe zijn twee boezemvriendinnen die samen hun favoriete sport beoefenen...nl. atletiek. Aranka werd geboren in 1999 en Febe in 2000 wat ervoor zorgt dat ze tijdens een veldloop uitkomen in verschillende reeksen. Beide meisjes zijn aangesloten bij atletiekvereniging AC Hamme. Aranka en Febe beschikken over een persoonlijke trainer, nl. Emmanuel Hiel, papa van Aranka. Bovendien worden de meisjes ook bijgestaan door een vaste begeleider, nl. Katrien Lievens mama van Febe. Het is de bedoeling u via deze blog te informeren over de prestaties en het wedervaren van Aranka en Febe bij het beoefenen van hun sport...ATLETIEK







zondag 23 juni 2019

FLANDERS CUP LOKEREN

Febe en Laura waren actief op de FC in Lokeren, we laten hen het relaas van de wedstrijd vertellen.

Febe:
Vandaag stond er weer een flanders cup op het programma. Dit keer in Lokeren en nog maar eens een 800m. Dit jaar wilde het nog niet lukken op deze afstand, dus toch wat stress vooraf. Ik zat in het naprogramma, aangezien ik nog geen super snelle SB had gelopen. Op zich niet zo erg, tactiek was gewoon lopen voor de winst. Dan zal de tijd automatisch wel snel zijn. Na de eerste honderd meter zette ik mij 2e achter de haas, die perfect doorkwam op 400m. Daarna kwam er een Française over mij die stevig versnelde. Ik kon niet volgen, maar werd uiteindelijk 2e in 2’11”52, slechts 5 honderdsten boven mijn PR. Dat zal voor de volgende keer zijn. 


Laura:
Verslag: Zondag kwam ik in Lokeren aan de start van de 800m. Nog moe van de voorbije examenperiode maar toch gemotiveerd om mijn tijd te verbeteren. Door het uitlopen van het uurschema was het gelukkig al wat koeler toen ik moest lopen. Ik startte in baan 1 met 2 personen, wat de start niet vergemakkelijkte. Ik startte te traag naar mijn gevoel en werd wat ingesloten. Bij de doorkomst na de eerste ronde, liep ik op de derde plaats. Ik kon deze plaats behouden en eindigde met een tijd van 2’21’’16. Dit is 39 “ boven mijn pr. Ik was eerst ontgoocheld maar na een fijne babbel met Febe tijdens het uitlopen, kon ik tevreden terugblikken op mijn wedstrijd. Op naar de volgende...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten