WELKOM. Aranka en Febe zijn twee boezemvriendinnen die samen hun favoriete sport beoefenen...nl. atletiek. Aranka werd geboren in 1999 en Febe in 2000 wat ervoor zorgt dat ze tijdens een veldloop uitkomen in verschillende reeksen. Beide meisjes zijn aangesloten bij atletiekvereniging AC Hamme. Aranka en Febe beschikken over een persoonlijke trainer, nl. Emmanuel Hiel, papa van Aranka. Bovendien worden de meisjes ook bijgestaan door een vaste begeleider, nl. Katrien Lievens mama van Febe. Het is de bedoeling u via deze blog te informeren over de prestaties en het wedervaren van Aranka en Febe bij het beoefenen van hun sport...ATLETIEK

maandag 15 april 2013

STAGE TE VAUX SUR SURE (05-08/04/2013)

Verslag door Febe.
DAG 1
Aranka en Febe vertrokken samen om 8 uur stipt van bij het huis van Febe nadat de koffers waren ingeladen. Toen we aankwamen ging het nog een paar uur duren voordat de jongens (Stijn en Remco ook van de atletiekclub) gingen toekomen met hun gezin. In die tijd hebben we onze koffers uitgepakt, middageten gegeten en de buurt een beetje verkend. Toen Stijn en Remco er waren zijn we terug naar buiten gegaan en  hebben we PING-PONG en tafelvoetbal gespeeld samen met de zus van Remco (Zita). Ondertussen waren Manu en Sandra het eten voor die avond aan het klaarmaken. Het was een driegangenmenu  met voorgerecht, hoofdgerecht en dessert. Tussen de  gerechten door hebben de kinderen naar een film gekeken. Het was ook de verjaardag van de vader van Stijn (Kurt). En op de taart (het dessert) hebben we kaarsjes gezet voor hem.   Gevolgd door een klein feestje tot in de stille uurtjes.
DAG 2
De volgende dag moesten we al vroeg opstaan. Na het ontbijt zijn we gaan trainen. Een zware training met veel bergop en bergaf, spurttraining, looptechniek, lenigheid en stabiliteit. De training duurde heel lang en we waren pas klaar tegen de middag. Na de training gingen we middageten eten. Na het eten vertrokken we naar een zwembad. In het zwembad waren er buizen, een springplank, bubbelbad, sauna, ... Kort gezegd gewoon een superleuk zwembad. Er waren een paar volwassenen mee gaan zwemmen, maar de rest was ondertussen ergens gaan wandelen. Na het zwemmen gingen we eten, nu maakten de ouders van Febe het eten klaar(Luc en Katrien). Het was weer een driegangen menu en tussen de gerechten hebben we ook weer naar een film gekeken. Ook nu hebben we nog lang gebabbeld en pas laat gaan slapen.
DAG 3
Zondag zijn we ook vroeg gaan trainen. De training duurde weer tot ongeveer de middag. Na het douchen en eten hebben we een film gekeken, maar toen kwam Sandra zeggen dat we gingen gaan wandelen. Het was een mooie wandeling door het bos en ook redelijk modderig. Het was niet zo'n lange wandeling en na de wandeling hebben we onze film afgekeken en nog een andere beginnen kijken. Nu hebben de ouders van Stijn en Remco het eten klaargemaakt, alweer een driegangenmenu. Dan zoals altijd tussen de gerechten door naar een film gekeken. Dan toen we beneden kwamen heeft Manu ons een kleine verdedigings- en vechtles gegeven. Daarna hebben we voor de laatste keer in ons vakantiehuisje geslapen.
DAG 4

Als laatste training gingen we gewoon een rustige duurloop doen. Na de training alles inpakken en dan te Bastogne op restaurant gaan eten. Normaal gingen we in zo'n treinrestaurant eten, maar dat was gesloten dus gingen we ergens anders naartoe. Daarna afscheid genomen en naar huis vertrokken.  Iedereen was het eens dat dit voor herhaling vatbaar was.

Enkele sfeerbeelden

Coralie

Kurt, Peter en Sandy

Remco en de tortelduifjes

Bart klaar voor de strijd

stretching

Zalig om hier te lopen

de kleinste telg, Siska

Peter

Kurt en Sandy

Moeder en dochter

Astrid

Eén die werkt en twee die.......