WELKOM. Aranka en Febe zijn twee boezemvriendinnen die samen hun favoriete sport beoefenen...nl. atletiek. Aranka werd geboren in 1999 en Febe in 2000 wat ervoor zorgt dat ze tijdens een veldloop uitkomen in verschillende reeksen. Beide meisjes zijn aangesloten bij atletiekvereniging AC Hamme. Aranka en Febe beschikken over een persoonlijke trainer, nl. Emmanuel Hiel, papa van Aranka. Bovendien worden de meisjes ook bijgestaan door een vaste begeleider, nl. Katrien Lievens mama van Febe. Het is de bedoeling u via deze blog te informeren over de prestaties en het wedervaren van Aranka en Febe bij het beoefenen van hun sport...ATLETIEK
donderdag 27 augustus 2015
PROVINCIAAL KAMPIOENSCHAP 1500 STEEPLE IN NINOVE
Gisteren vond in Ninove het PK steeple plaats. Voor Febe een uitdaging om haar titel te verdedigen. Nadat Febe KVV was geworden dachten we dat het PK maar een formaliteit zou worden, tot Febe vorige week begon te sukkelen met haar ijzerwaarden. Ondertussen is dit probleem voor een stuk van de baan, maar of Febe in grote form het PK zou kunnen lopen was af te wachten. Lena Begyn was ook van de partij en dat zou een kwade klant worden. Febe liep gans de wedstrijd aan de leiding maar Begyn volgde ogenschijnlijk moeiteloos. Maar door een kleine misrekening op de allerlaatste balk kon Begyn tien meter voorsprong nemen, Febe perste er nog een sterke spurt uit maar kwam een halve seconde te laat. Volgende week het BK, hopelijk is tegen dan Febe terug de oude.
woensdag 19 augustus 2015
zaterdag 15 augustus 2015
FEBE = KAMPIOEN VAN VLAANDEREN 1500 STEEPLE
Na een uitstekende voorbereiding was vandaag in Lier het moment aangebroken om te oogsten. We hadden slechts één doelstelling, het KVV winnen. Barslecht weer met zeer veel regen hadden we echter niet besteld. Het startschot weerklonk en weg waren ze, de topfavoriet, een meisje van AVT legde er duchtig de pees op en Febe was de enige die kon volgen. Na de eerste waterbak moest Febe een gaatje laten dat ze nadien moeiteloos dichtliep. Er volgde een tweede versnelling van het AVT-meisje maar Febe liep er opnieuw met overtuiging naartoe. Na het overschrijden van de tweede waterbak nam Febe het commando en sloeg een gaatje van een drietal meter. Febe versnelde nogmaals op driehonderd meter van de aankomst waardoor ze haar voorsprong uitbouwde tot een zestal meter. Maar op tweehonderd meter plaatste ze haar eindspurt en wist de wedstrijd met een vier seconden voorsprong te winnen. Haar eindtijd 5.21.84 is meteen ook goed voor een PR en een beste jaarprestatie. Een dikke proficiat van de trainer.
| Een uitstekende passage op de waterbak waarbij de aanval werd ingezet |
donderdag 30 juli 2015
FEBE WINT 1000M IN OUDENAARDE
Dinsdag 28 juli, Febe loopt als voorbereiding op wat nog komen moet haar eerste wedstrijd na de stage in Frankrijk. Ze liep van start tot aankomst aan de leiding en won moeiteloos de 1000m in 3.09.80. Een fractie boven haar PR.
woensdag 22 juli 2015
STAGE IN FRANKRIJK
Van 4 tot en met 11 juli waren we met onze groep op stage in Frankrijk. Meer bepaald in Fleurie dan in het hartje van de Beaujolais ligt. Het weer was met een gemiddelde temperatuur van 39° en geen enkele drup regen ronduit schitterend. Er werd elke dag goed getraind, veel gezwommen, lekker gegeten en de natuurlijke wijntjes vloeiden rijkelijk. Hieronder enkele impressiefoto's....
De sfeer was optimaal en iedereen keerde met een tevreden en voldaan gevoel huiswaarts. We kijken al uit naar de stage volgend jaar die stilaan vorm krijgt.
| Loslopen in de nieuwe Armada-kledij |
| Ook training voor de trainers |
| Spurtjes in Fleurie |
| Veel water drinken |
| Iedereen is ondertussen aangekomen |
| Ons huisje |
| Nog een stuk van ons huisje |
| Zonder commentaar |
| Gezond eten....en drinken |
| La Madone |
| Katrien en Sandra op la roche de Solutré |
| De verschrikkelijke Mont Brouilly |
| Aankomst Katrien |
| Na omhoog volgt naar beneden |
| Astrid en Sandra wandelden vele kilometers |
| Even verpozen in St-Lager |
| Beuken tegen de wind |
| Even ontspannen |
| De atleetjes worden moe |
dinsdag 14 juli 2015
NIEUW PR VOOR ARANKA OP 300M
Aranka is nog maar pas terug van een loodzware stage in Frankrijk, maar omdat ze daar een goede indruk liet trokken we vandaag naar Oudenaarde voor een 300m. Nadat Aranka eerder op het seizoen al haar PR's brak op de 100 en 200, was het vandaag de beurt aan de 300m. 45"10 werd haar nieuw PR. Gezien het feit dat Aranka nog niet volledig is hersteld van de stage, ze vandaag 2/3 van de wedstrijd de wind in het nadeel had en technisch nog een stuk beter kan, mag ze een tijd onder de 45" zeker ambiëren.
vrijdag 3 juli 2015
MEETING DEINZE
Net voor de kids afreizen richting Frankrijk pikten ze nog vlug een wedstrijdje mee in Deinze. Aranka werd mooi derde op de honderd meter in een nieuw PR. 13.67 is haar nieuwe besttijd.
Febe won moeiteloos de 1500m steeple in 5.41, meteen goed voor deelname aan het BK.
Febe won moeiteloos de 1500m steeple in 5.41, meteen goed voor deelname aan het BK.
donderdag 2 juli 2015
zaterdag 6 juni 2015
FC HALLE
Een nieuwe Flanders Cup, deze keer in Halle. Prima weertje, snelle piste....gebrekkige organisatie. Aranka liep 64sec rond op de 400m en kan hier niet tevreden mee zijn. Nu wat rusten, examens en ondertussen enkele zaken onderzoeken om na de examens op niveau te kunnen lopen.
Febe kwam met meer dan een half uur vertraging aan de start. De organisatie vond het blijkbaar nodig om nog een B-reeks 3000m mannen tussendoor te programmeren. Nadien bleken de reeksindelingen een grote soep. Febe werd eerst ingedeeld in de traagste reeks. Na een hele discussie op het secretariaat werd Febe uiteindelijk ingedeeld in de tweede reeks. Een reeks die nadien gezien eigenlijk ook te traag was. Maar soit....
Febe nam een zwierige start en liep onmiddellijk aan de leiding, na tweehonderd meter nam een meisje over voor vierhonderd meter. Febe nam de laatste twee honderd meter voor haar rekening en won afgetekend in een nieuw PR: 2.21.01.
Febe kwam met meer dan een half uur vertraging aan de start. De organisatie vond het blijkbaar nodig om nog een B-reeks 3000m mannen tussendoor te programmeren. Nadien bleken de reeksindelingen een grote soep. Febe werd eerst ingedeeld in de traagste reeks. Na een hele discussie op het secretariaat werd Febe uiteindelijk ingedeeld in de tweede reeks. Een reeks die nadien gezien eigenlijk ook te traag was. Maar soit....
Febe nam een zwierige start en liep onmiddellijk aan de leiding, na tweehonderd meter nam een meisje over voor vierhonderd meter. Febe nam de laatste twee honderd meter voor haar rekening en won afgetekend in een nieuw PR: 2.21.01.
zaterdag 30 mei 2015
FEBE TOP OP PUTBOSMEETING IN VLIERZELE
Febe liep vandaag een fenomenale 1500m in Vlierzele. Ze won haar reeks in 4.48.80. Een verbetering van haar PR met acht seconden. Ook goed voor een verbetering van het 25-jaar oude clubrecord, alsook goed voor de derde beste jaarprestatie.
Aranka liep een degelijke 400m in 63.65sec maar weet dat ze beter kan. Voorlopig wordt ze nog iets te veel geplaagd door lichamelijke ongemakken. Blijven werken en geduld hebben is de boodschap.
Vanaf volgende week leggen we de focus op snelheid om daarna even plaats te maken voor de examens.
Aranka liep een degelijke 400m in 63.65sec maar weet dat ze beter kan. Voorlopig wordt ze nog iets te veel geplaagd door lichamelijke ongemakken. Blijven werken en geduld hebben is de boodschap.
Vanaf volgende week leggen we de focus op snelheid om daarna even plaats te maken voor de examens.
| Op de foto met Kevin |
| Met drie voorop, Febe wint in de eindspurt |
| Een tijd die staat |
Abonneren op:
Posts (Atom)

