WELKOM. Aranka en Febe zijn twee boezemvriendinnen die samen hun favoriete sport beoefenen...nl. atletiek. Aranka werd geboren in 1999 en Febe in 2000 wat ervoor zorgt dat ze tijdens een veldloop uitkomen in verschillende reeksen. Beide meisjes zijn aangesloten bij atletiekvereniging AC Hamme. Aranka en Febe beschikken over een persoonlijke trainer, nl. Emmanuel Hiel, papa van Aranka. Bovendien worden de meisjes ook bijgestaan door een vaste begeleider, nl. Katrien Lievens mama van Febe. Het is de bedoeling u via deze blog te informeren over de prestaties en het wedervaren van Aranka en Febe bij het beoefenen van hun sport...ATLETIEK







zondag 1 september 2019

FEBE VIERDE OP BK AC 1500

Dit weekend was het alweer tijd voor de laatste wedstrijd van het seizoen. Het BK alle categorieën dat op 2 verschillende dagen plaats vond in Brussel. Zaterdag de series en zondag de finale. 
Zaterdag ging ik van start in de tweede en laatste reeks, enkel de eerste van elke reeks was automatisch geplaatst voor de finale. De andere atleten werden geplaatst op basis van de snelste tijden. Eerste in mijn reeks eindigen zou moeilijk worden aangezien ik aan de start stond met titelfavoriete Jenna wyns. Ik probeerde zolang mogelijk in het spoor te volgen en werd uiteindelijk 2e in mijn serie. Mijn tijd was ruim genoeg voor de finale, dus snel naar huis om zo goed mogelijk te recupereren voor zondag. 
Zondag dan de finale waarin ik de jongste deelneemster was. Ik had de derde seizoenstijd van alle meisjes dus een medaille behoorde tot de mogelijkheden en daar zou ik alles voor doen. Maar het zou niet vanzelf gaan Zenobie van Gansbeke liep in het verleden al veel sneller en was vorige week nog voor mij op de 800m, zij stond dit seizoen met de 4e tijd. 
Na het startschot plaatste ik me direct op de derde plaats en het tempo lag al direct vrij hoog. Na 500m kwam ik door op het schema van een nieuw PR, dit was misschien iets te hoog gegrepen. Tot net voor het ingaan van de laatste ronde liep ik op de 3e plaats, maar toen Zenobie een versnelling plaatste kon ik niet aanklampen. Ik kwam uiteindelijk 4e aan na 4’28. Volgens mij heb ik er alles uitgehaald, dus ik kan niet anders dan tevreden zijn. Een mooi einde van dit seizoen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten